« U toku upis u Školu za novinare – Vesna de Vinča: Polaznici će na mojim časovima učiti metodologiju novinarskog mišljenja! | Početak | U toku upis u Školu za novinare – Jakša Šćekić: Prednost ovakvog obrazovanja je veliki broj kvalitetnih predavača koji mogu da govore praktično! »
U toku upis u Školu za novinare – Lidija Ćulibrk: Mnogo mladih ljudi voli rad u medijima i to ih intrigira!
jelena.jovicic | 30. August 2017
Škola za novinare i urednike u magazinima i na portalima, pod novim nazivom “New Media Education Centre“, počeće 30. septembra, a upis nove generacije je u toku.
“New Media Education Centre” organizuju kompanije Color Media Communications i Ninamedia.
Color Media Communications u svom portfoliju ima četiri portala, jedan magazin i preko 70 događaja, konferencija i festivala. Ninamedia je kompanija koja se bavi praćenjem i analizom medijskog sadržaja, kao i organizacijom različitih događaja i festivala.
Kroz Školu za novinare i urednike do sada je prošla 21 generacija polaznika, a najuspešniji u generaciji dobili su posao na portalima, u magazina ili organizaciji konferencija i festivala.
Razgovarali smo sa Lidijom Ćulibrk, glavnom i odgovornom urednicom magazina “Lepota i zdravlje”, koja je jedan od predavača u “New Media Education Centre”.
Za šta su polaznici CPG škole najviše zainteresovani kada je u pitanju vaše uredničko iskustvo?
– Mnogo mladih ljudi voli rad u medijima i to ih intrigira. Nije ni čudno kada su danas mediji toliko raznoliki i svi smo im neprekidno izloženi. Uvek je zanimljiva tema na koji način podstaći interesovanje čitalaca da i dalje kupuju printano izdanje magazina i ostanu vam lojalni. Polaznike zanima i kakav je osećaj raditi toliko godina isti projekat koliko ja uređujem Lepotu&Zdravlje – šesnaest. I kakav je osećaj uopšte raditi dugo vreme u istom mediju, istoj branši, istoj kompaniji. To je neiscpna tema: kako davati smisao ponovo i ponovo svakoj novoj ili staroj temi i biti uvek u skladu sa osnovnim motivom, svojim ličnim i motivom projekta koji vodiš. Zatim, na koje sve načine jedan brend može da se širi i koje sve delatnosti može da pokrene a i da opet ostane dosledan svojoj suštini i poruci koju želi da pošalje.
“Lepota i zdravlje” je brend koji uspešno posluje na svim platformama. Šta je ono što ćete vi otkriti polaznicima, a u vezi je sa vašim svakodnevnim radom?
– Polaznici Škole sve više uviđaju da nije print već digital budućnost medija i na taj način žele i da se obrazuju. Nekada su razlike između različitih vrsta medija bile jasne i oštre. Sada nisu. Mnogi klijenti i poznate osobe žele da budu zastupljeni kroz više kanala komunikacije na interaktivan način i važno je da poznaju mogućnosti novih medija. Ono što je takođe važno je da tržište prezasićeno informacijama, traži nove i zanimljive priče i formate. Osim što morate da tragate za dobrim pričama, morate da naučite kako da ih ispričate, kako da ih plasirate, kako da zainteresujete svoju publiku. Pokušaćemo da ih to naučimo ili bar da im skrenemo pažnju da je to važno i da u tom pravcu treba da se izgrađuju. Takođe, više nego pre i sama Školica je interaktivna jer nismo samo mi ti koji obučavamo već očekujemo od mladih ljudi sveže ideje i deljenje kreativnosti. Učenje je sada dvosmerni proces.
Kako vidite budućnost ženskih magazina generalno, a samim tim i “Lepote i zdravlja”?
– Ono što je i dalje prisutno je večna težnja žene da bude lepa i negovana a istovremeno da zadovolji sve svoje ostale potrebe: formiranje porodice, karijera, briga o zdravlju i kondiciji, uživanje i razvojanje svojih talenata. Trudimo se da joj pomognemo u tome. To je naša misija. I to upravo u formi magazina jer je ona “sporija” i “opuštenija” te daje ženi priliku da se na tren odmori, opusti i fokusira umesto da multitaskuje i bude pretrpana informacijama i mogućnostima što joj se konstantno dešava kada ste onlajn. Osim toga, svi prilozi u magazinu su veoma probrani i redakcija ih je pažljivo isfiltrirala iz mora informacija i priredila za svoju čitateljku kao nešto što je zanimljivo i važno. Magazin je u poređenju sa svetom sadržaja koji se konzumiraju onlajn kao luksuzni šop visokog brenda u poređenju sa hiper marketom gde možete kupiti svašta. I tu dolazimo do toga da je pozicija urednika veoma bitna i da on svojim pečatom čini magazin koji uređuje orginalnim i posebnim. Čitateljke vam veruju ili ne veruju.
Časove grupama od 12 do 15 polaznika drže dugogodišnji urednici, redaktori i novinari Color Media Communications i Color Press Grupe Lidija Ćulibrk, Jelena Bačić-Alimpić, Robert Čoban, Mirjana Pantoš, Angelina Čakširan, Aida Bajazet, Žikica Milošević, Jasmina Ubiparip, ali i kolege iz drugih medija: Aleksandar Filipović, Jakša Šćekić, Marina Kosanović, Slobodan Savić, Vesna de Vinča, Eržika Pap Reljin, Branka Opranović i mnogi drugi.
Časovi se održavaju subotom od 10,00 do 15,15 u prostorijama Ninamedije, Vojvode Mišića 9, Novi Sad i polaznici će proći ukupno 55 časova.
Sve informacije pronađite na zvaničnom sajtu www.novinarskaskola.rs
Rubrike: Predavači | Comments Off on U toku upis u Školu za novinare – Lidija Ćulibrk: Mnogo mladih ljudi voli rad u medijima i to ih intrigira!
Komentarisanje je za sada onemogućeno.